تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۳

وضعیت اقتصادی کشور پس از ابراهیم رئیسی | تلاطم بازار‌ها روندی کاهشی به خود گرفت

پس از انتشار خبر سقوط هلیکوپتر رئیسی و همراهانش، نگرانی‌ها درباره بازارها افزایش یافت اما با گذشت زمان و مشخص شدن جزئیات حادثه و سناریو‌های احتمالی درباره تعیین سکاندار جدید دولت، شاهد آن بودیم که به‌سرعت تلاطم بازار‌ها روندی کاهشی به خود گرفت و التهاب بازار‌ها عمر کوتاهی داشت.

ابراهیم رئیسی 

رویداد۲۴ دنیای اقتصاد نوشت: در همان ساعات اولیه اعلام ناپدیدشدن بالگرد رئیس‌جمهور و اظهارات ضدونقیض مسئولان مربوطه، نگرانی‌ها افزایش یافت و این موضوع خود را در برخی بازار‌ها به نمایش گذاشت. به طور واضح نخستین سوال در بدترین سناریوی احتمالی این بود که در غیاب رئیس‌جمهور تصمیم‌گیری در قوه مجریه چه مسیری را پیش خواهد گرفت؟ با گذشت زمان و مشخص شدن جزئیات حادثه و سناریو‌های احتمالی درباره تعیین سکاندار جدید دولت، شاهد آن بودیم که به‌سرعت تلاطم بازار‌ها روندی کاهشی به خود گرفت و التهاب بازار‌ها عمر کوتاهی داشت.

به طور کلی نماگر‌های مهم اقتصادی مانند رشد اقتصادی، رشد نقدینگی و تورم در ماه‌های اخیر وضعیت ملتهبی را پشت سر نمی‌گذارند و از همین رو، انتظار می‌رود تا ۵۰ روز آینده و برگزاری انتخابات، اتفاق خاصی در سطح اقتصاد کشور نیفتد. به این ترتیب می‌توان گفت تنها سوال مهم فعالان بازار در قبال حادثه اخیر این است که خروجی انتخابات پیش رو چه خواهد بود و در بلندمدت چه خواهد شد.


بیشتر بخوانید: از حاکمیت یکدست تا حرکت به سمت بمب اتم | میراث ابراهیم رئیسی برای ایران چه بود و بعد از او چه خواهد شد؟


بنا بر این گزارش، در مجموع می‌توان عنوان کرد در کوتاه‌مدت و میان مدت، ریسک جدیدی اقتصاد را تهدید نخواهد کرد، هر چند که احتمال دارد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و تغییر تیم دولت، شرایط جدیدی را در عرصه اقتصاد به وجود آورد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما